IMG_0895_edited_edited.jpg

Jóga ászanák gyakorlása

Vinyásza flow

Mire számíts az órán?

​Család-rendszer terapeutakánt és mentálhigiénés szakemberként a jóga óráimon nagy hangsúlyt kap a lelkünk és testünk kapcsolata. Azt tapasztaltam a jóga gyakorlás során, hogy különböző a jógapózok erőteljesen hatnak az idegrendszerünkre. Nagyon jól meg lehet figyelni a gyakorlás közben, ahol a testünk és a lelkünk kapcsolódik, és szinte tapintható is, amikor egy lelki feszültség megjelenik és testi feszültségé alakul át. Ezért arra bíztatok mindenkit az óráimon, hogy a sokkal fontosabb egy jógapózt (testtartás) hatását fizikai szint mellett a lelki szinten is jól megérteni, mint idő előtt, mindenfelé, komplex pózba beleerőltetni a testet. Már egyszerűbben kivitelezhető pózban is nagyon erős fizikai és érzelmi hatással találkozhatunk.

A fentiek miatt az óráimat ajánlom kezdőknek és haladóknak egyaránt. Nem számít a kor vagy a gyakorlottság, mindenkit szívesen várok, és igyekszem segíteni a beilleszkedést.

Az óráimon a klasszikus hatha jógaelemek keverednek a vinyásza flow, a bioenergetikai core gyakorlatok és a testorientált pszichológia módszereivel. Az irány mindig a test, érzések és az elme megfigyelése, majd elnyugtatása, hogy közelebb kerüljünk a légezés segítségével a meditációhoz.

A közös célunk, hogy megtanuljunk önmagunkért és örömmel jógázni!

​A hatha jógahához képest sokkal több mozgásra számíts. Arra törekszem, hogy az egyszerűbbtől a bonyolultabb felé haladva pontosítsam és biztonságossá tegyem a komplexebb ászanák gyakorlását is. 

​Fontosnak tartom továbbá, hogy a jóga felszabadulást és örömet jelentsen, mintsem kötöttséget és kényszert.  Azt tapasztalom, hogy a a tradicionális hatha jóga egy olyan korban született, amikor az emberek sokat mozogtak (mezítláb), keveset ültek, azt sem széken tették, és a legfontosabb, hogy egészségesebb kapcsolatban éltek a természettel és hagyománnyal. A mai kor emberének fizikailag is veszélyes tud lenni a jógagyakorlás. Ezért kifejezetten hangsúlyos óráimon, hogy sérüléseket elkerülve jógázzunk és vigyázzuk a testünkre. A fizikai gyakorlás pont abban segít, hogy a testünkkel ne több, hanem éppen kevesebb nyűg és kín legyen. Az egészségesebb test hozzásegít, hogy az elménk egy elmélyültebb, koncentráltabb és nyugodtabb állapotba kerüljön, így egy lépést tegyünk a meditációs praxis felé. 

A jógagyakorlás akkor mutatja meg igazán az erejét, ha mindennap foglalkozunk vele. Hosszú távon sokat segít, ha kihívás és az erőfeszítés mellett, örömünket leljük a gyakorlásban. Ha naponta 5 – 10 percet, vagy esetleg fél órát rászánva, már nyertünk. Ezért igyekszem a jógaórámat úgy alakítani, hogy fokozatosan rászoktassuk magunkat a napi gyakorlásra, és mindezt persze örömmel.

Varga Judittól a vinyásza flow jógastílust, és Csíki Marianntól a mozgásfejlesztéssel egybekötött gyermekjógát tanultam / tanulom. Gyermekjóga oktatóként ötvözöm a tradicionális jóga és a modern mozgásfejlesztés elemeit. Ugyanakkor, mint mentálhigiénés szakember és család-rendszer terapeuta az összes óra szerves része az érzelmi - test összhangjának fejlesztése. 


Az utamon nagyon inspirálóan hatnak Baktay Ervin, Szepes Mária, Haich Erzsébet, Selvarajan Yesudian, Simon Borg-Oliver és Mireisz László munkái.


Ők azok a jógik, akik a legközelebb állnak a szívemhez: Shri Ramana Maharsi, Shri Rámakrishna és felesége Sarada Devi , Szvámi Vivékánanda, Shri Lahiri Mahasaya, Shiva Balayogi és tanítványa Shiva Rudra Balayogi, Assisi Szent Ferenc, Buddha és Jézus.